felev.jpg

 

Január jégen jár - az iskolákban pedig félévet zár - roham tempóban. Nem sok időt kaptak a gyerekek arra, hogy rendbe tegyék az esetleges problémákat. Persze, valószínű nem ez a két hét dönti el gyerekünk értékelését, történjék ez szövegesen vagy érdemjeggyel.

De bármilyen is legyen, ne feledjük, a nevében is benne van, értesítő, pillanatkép, hogy is áll jelenleg gyermekünk egy – egy tantárgyból.

 

Kiváló, színjeles

Ahányan vagyunk, annyiféleképpen értékeljük ezt az eredményt.

Gyerekeink is, de, mi szülők tudjuk igazán, hogy mennyi munka van e teljesítmény mögött. Persze vannak gyerekek, akik szinte minden erőfeszítés nélkül kiváló minősítést, színjelest kapnak.

De bárhogy is érte el gyermekünk a kiváló minősítést - rengeteg munkával, vagy “ csak csípőből” - a mi dolgunk: DICSÉRNI!

Előfordulhat, hogy úgy látjuk, hogy a mi kislányunknak/kisfiunknak ez semmit sem jelent, ne higgyünk a látszatnak! Ezt a szülői büszkeséget elraktározza, magával viszi felnőttként is, ebből táplálkozik a nehezebb időkben, az önbizalma megerősödik, az énképe egyre reálisabb lesz.

 

Megfelelt, közepes

Tragédia nem történt. De jó, ha az értékelés mögé is nézünk. Ne hibáztassuk a gyermekünket, ha tudjuk, hogy mi sem voltunk az elmúlt félév során következetesek. Ha úgy érezzük, hogy mi mindent megtettünk, akkor pedig azt beszéljük meg, hogy a hátralévő időszakban, mit kell tenni azért, hogy javítani tudjon.

 

Nem felelt meg, elégtelen

Még ez sem tragédia. Erről Fekete István: A bizonyítvány című elbeszélésében ír igazán élvezetesen.

http://www.hitvallas.hu/regi/hitv0302/hitvallas030219.htm

Nekünk pedig azon kell elgondolkozni, hogy mi a fontos, melyik tárgyat erősítsük, akár a másik rovására is.

 

 

Mit tegyünk mi, szülők?

A tanulás a gyermek dolga, a mi dolgunk, hogy megteremtsük a nyugodt tanulás feltételeit, és legyen időnk segíteni, ha kéri.

Segítsük abban, hogy célt tűzzön ki magának! Nem lehet egyesből ötösre javítani félév alatt. Nagyon fontos tehát, hogy a cél REÁLIS legyen.

Az olvasással gond van? Tűzzük ki célként egy könyv elolvasását, életkorának, érdeklődésének megfelelően. Lehet közösen is, egyszer ő olvas, aztán anya vagy apa.

Matematikából probléma az írásbeli szorzás harmadik osztályban? Cél: a szorzótábla megtanulása. Igen, ez második osztályos tananyag, de ott van az elakadás. Ezt is csak játékosan.

Elégedetlenek vagyunk az írásával? Gyurmázzunk, legózzunk, fűzzünk gyöngyöt minél többször, hogy a finom mozgása fejlődjön.

Lehet, hogy szükség van egyéni foglalkozásra, különórára? Ne sajnáljuk rá a pénzt és az időt! Keressünk egy jó korrepetítort néhány órára!

Lehet, hogy felesleges különórája van? Hagyjuk abba!

Beszéljük meg, közösen döntsünk arról, mi az, ami a mi esetünkben eredményes lehet!

Sokat segíthet az is, ha időt szánunk a napi kikérdezésre játékos formában. Ezek az ismeretek könnyebben épülnek be a hosszútávú memóriába is.

A sikeres tanuláshoz a rendszeresség, a következetesség elengedhetetlen feltétel.

Beszélgessetek sokat barátokról, arról, mi foglalkoztatja, minek örül, mitől fél!

Tudja, neked mindig mindent elmondhat. Fontos, hogy biztonságban érezze magát melletted.

 

Kívánok mindenkinek eredményes félévet, erőt, kitartást, türelmet és jókedvű, együtt eltöltött időt a következő félévre is!

nevet.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljjol.blog.hu/api/trackback/id/tr577059251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása