szerencse.jpg

 

Most a tanév elején egyre hosszabb szövegrészeket kell átismételni, memorizálni. Témazárók, év eleji felmérések. 

Mindannyian rövid idő alatt szeretnénk hatékonyak lenni.

 

Lehet keresgélni négylevelű lóherét. Lehet kitalálni különböző trükköket. A gyerekek ebben nagyon találékonyak. Pl. A járda közepén megyek az iskolába vagy mindenkinek köszönök, akivel reggel találkozom, így biztosan ötösre felelek.

De azért így nem spórolható meg az ismétlésre szánt idő, ha eredményes szeretne lenni gyermeked.

Megkönnyíti a dolgot, hogy ezeket a szövegeket egyszer már feldolgozták, megtanulták. Igaz, közben volt egy hosszú nyári szünet.

Gyermeked egyéniségének megfelelően:

  • A szövegeket hangosan/félhangosan/némán olvassa újra!
  • Remélhetőleg már ismeretlen szó/ kifejezés nincs, ha igen, nézzen utána!
  • A fontosabb részeket már kiemelte, ha nem pótolja!
  • Nézze meg a korábbi jegyzeteit, vázlatait, összefoglalásokat! Ezek alapján idézze fel az anyagrész lényegét!
  • Segít, ha aláhúzza, ami fontos, színest használhat, ábrát készíthet.
  • Ismételje át még egyszer!

Így biztosak lehettek a sikerben!

Persze, ha hisz gyermeked a négylevelű lóherében, a különböző trükkökben, nem baj, talán egy icipici kis segítséget ez is jelenthet számára.

De a rendszeres tanulást semmi nem helyettesítheti.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljjol.blog.hu/api/trackback/id/tr716147246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása